Stress konsekvenser

Hvor ville det være rart, hvis der ikke var nogen stress konsekvenser. Men det er der. Og overhører du de signaler, du får på din stress, kan det gå hen og blive alvorlige stress konsekvenser. Konsekvenser du højst sandsynligt helt kunne have undgået eller i det mindste have begrænset betydeligt.

 

Sådan gør din krop

Det er nemlig sådan, at din krop giver dig et signal, når der er noget, der stresser dig. Det første signal, du får, er ofte ikke ret tydeligt. Så er du ikke klar over, at det er et stresssignal eller stresssymptom, som du bør handle på, så overhører du det let. Og rigtig mange danskere er slet ikke klar over, hvad deres tidlige stresssymptomer er, for det er mærkelig nok sjældent noget, vi lærer.

Din krop er så smart indrettet, at overhører eller ignorerer du de første stresssymptomer, så skruer den op for symptomerne. Så de næste stresssymptomer, du får, er en grad voldsommere og alvorligere. Måske kommer der også flere forskellige. Overhører du også disse, får symptomerne en tand i håbet om at råbe dig op.

Sådan accelererer symptomerne lige indtil du reagerer ELLER bliver lagt ned af stressen. Når du til at blive lagt ned af din stress, så har du nogle meget alvorlige stresssymptomer. Symptomer som du måske aldrig kan komme helt af med igen. Det må siges at være alvorlige stress konsekvenser.

Se en oversigt over stresssymptomer, du skal være opmærksom på her. OBS! Har du røde stresssymptomer bør du søge læge.

Alvorlige stress konsekvenser

Der kan være mange forskellige konsekvenser af din stress, men nogle af de mest alvorlige er:

Stress konsekvenser

Men selv hvis du ikke når til disse meget alvorlige stress konsekvenser, så kan du opleve andre, som også man være meget genererende for dig.

Stress går ikke bare væk af sig selv, hvis du er nået op på et vist niveau. Derfor er du nødt til at handle for ikke at risikere de alvorlige stress konsekvenser.

Tager du din stress seriøst og gør noget ved den, så du kan mildne eller allerbedst helt undgå, at du får varige men af din stress.

Heldigvis er der meget, du kan gøre for at få styr på din stress igen. Noget kan du gøre helt på egen hånd, Men er din stress blevet mere alvorlig kan det være en rigtig god ide at få professionel hjælp. For det kan både være svært at stå alene med ansvaret og svært at vide, hvordan du bærer dig ad.

Du kan her se mere om den stressbehandling, jeg kan tilbyde dig.

Er du i tvivl om, hvad du kan gøre, eller har du et spørgsmål, er du velkommen til at skrive til mig.

Tine Tangdal

Mange hilsner

Tine Tangdal – Specialist i stress, personlig effektivitet og tanker med egen virksomhed siden 2009.

Læs mere om Tine og hendes historie her.

  • Blog kategorier

  • Tine Tangdal, ved noget om langvarige stress symptomer
  • Kontakt Tine på
    51 92 10 90

    Eller klik her

  • Mere til dig:

    Inden jeg går på ferie-liste

    En Inden-jeg-går-på-ferie-liste kan hjælpe dig med at få og bevare overblikket over alle de ting, du skal nå inden din ferie. Med den kan du sikre, at du når de ting, der er vigtige for dig

    Læs mere »
    Koncentrationsbesvær, er det noget du oplever?

    Oplever du koncentrationsbesvær?

    Koncentrationsbesvær er blevet en del af min arbejdsdag. Næsten hver dag. Så jeg kender en del til en række forskellige varianter – og heldigvis også en del til, hvordan den kan undgås eller styres.

    Læs mere »
    Drømmer du om at sove godt

    Vil du sove godt?

    Vil du sove godt? Hvis du drømmer du om at sove godt, så er det en drøm, der højst sandsynlig kan gå i opfyldelse. Søvn

    Læs mere »
    Vil du være i nuet

    At være i nuet

    At være i nuet Jeg sætter stor pris på at være i nuet. Det er ikke noget, jeg altid har været opmærksom på. Og det

    Læs mere »

    Genfind din koncentration

    Få guiden, der hjælper dig og din koncentration på ret køl igen. 

    Du vil samtidig få abonnement på mit nyhedsbrev. 

    Persondatapolitik